Hur få altan av värmebehandlat virke snygg igen?

Hur ska jag gå till väga för att få en värmebehandlad altan som blivit gråtrist i färgen snygg igen? Den lades för ca 5 år sedan och oljades då in. Den blev dock mycket snabbt ful i färgen efter att först ha varit väldigt snygg.

Kommentarer

  • Hej,

    Innan ni oljar in er Värmebehandlade altan behöver ni tvätta er trall noga med Trallren terrasstvätt läs mer här .  När den torkat efter tvätt, slipar ni er altan så den blir jämn i kulör och det grånade försvinner.
    Till värmebehandlad trall rekommenderar vi vår Ädel träolja Läs mer om produkt här
    Ädel träolja är lite svagt brunpigmenterad och bör strykas tunt.

    Häslningar
    Christina , Alcro Kundcenter

    Christina Alcro Kundcenter