Hur använder man halkstopp?

Hej,
Hur använder man halkstopp i golvfärg?
Blandar man den i färgen eller lacken eller strö man den över målad yta?
Blandar man i första skiktet eller sista?

Alcro Kundcenter

Kommentarer

  • Hej

    Tack för din fråga.

    Vi rekommenderar att du blandar i halkstopp i din färg / lack innan du målar ditt första slutstrykningsvarv och därefter målar ytterligare ett varv utan tillsats av halkstopp.

     Det ger en yta som är lättare att hålla ren än om halkstop används i avslutande varv.

    Effekten av halkstop blir dock aningens mindre än om den tillsätts i sistaoch avslutande varv.

    Du kan variera effekten,  ju mer Halkstopp du blandar i din färg desto starkare blir halkskyddet.

    En burk räcker till 1-2 liter färg eller lack.

     Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar
    Alcro Kundcenter
  • Hej,
    Finns det olika färger på halkstopp eller passar det till "allt"?
  • Hej Henrik

    Tack för din fråga.

    Du har helt rätt den finns enbart i ett utförande och den passar till alla typer av kulörer.
    Den sjunker ner något i färgen och ger därmed inte någon direkt effekt kulörmässigt.

    Men då den är ljus så kan den troligen synas / ge mer synbar effekt vid mörka kulörer och vara mindre synlig vid målning med ljusa kulörer.

     Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar

    Christina Alcro Kundcenter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.