Grundolja

Hej, Jag håller på att måla utvändigt.
Jag har oljat med bestå grundolja först. Sen köpte jag system grundolja av misstag. Kan jag använda den istället för
Bestå grundolja innan jag målar med Bestå grundfärg och Bestå fönsterfärg?

Kommentarer

  • Hej Mikael

    Vi rekommenderar att du här om möjligt byter din felköpta burk till Bestå-seriens produkt/grundolja istället.

    Det är dock inte så att system grundolja inte fungerar att använda till Bestå grundfärg men då Bestå produkterna är sammansatt för att målas i serie med varandra så är det för allra bästa resultat att föredra att använda tillhörande/anpassade produkter.

    Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.
    Du kan även ringa in till oss och vårt kundcenters tekniska rådgivning på telefonnummer 020-62 20 20.

    Hälsningar
    Christina

    Christina Alcro Kundcenter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.