Grundmåla gipstak

Hej!
Behöver jag grundmåla ett nytt gipstak innan jag täckmålar med t ex Milltex 2 RF?
M v h
/Fredrik

Kommentarer

  • Hej Fredrik,
    Tack för din fråga.

    För att de ytor som spacklats samt att den pappersklädda skivan inte ska suga upp den färg som målas ojämnt så rekommenderar vi att du först mättar ytan med en  med någon av våra grundfärger   tex Milltex allgrund eller vår grundfärg med det passande namnet Grunda.

    Vänliga hälsningar
    Christina, Alcro Kundcenter

    Christina Alcro Kundcenter