Behöver man Grundfärg/olja till Bestå arkitekt svart ?

Vi hade tänkt måla vår nya fasad med Bestå arkitekt svart.
Skall vi använda grundfärg eller grund olja innan vi målar med täckfärgen?

Med grundfärgen kan man välja kulör. Vilken kulör skall man välja om vi skall måla med Bestå arkitekt svart som täckfärg??

Kristina Somers

Kommentarer

  • Hej Kristina

    Tack för din fråga.
    Vad glada vi blir för att ni fattat tycke för vår matta Bestå arkitekt.
    Så här går ni tillväga för att måla er nya obehandlade fasad:

    • Bestå Grundolja Utomhus appliceras flödigt på ändträn, skarvar och spikhuvuden. Överskottsolja torkas bort efter 30 minuter.
    • Hela fasaden, inklusive ändträ, grundmålas sedan med Alcro Grundfärg. Vid målning med mörka kulörer kan och är att föredra att vår Grundfärg tillblandas i en mörk/svart kulör. Detta görs på plats i butik.
    • Måla två varv med Bestå Arkitekt Svart.
    Här i denna länk finner du mer information samt kan läsa mer i vår Bestå Arkitekts produktblad.

     Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar
    Christina