Foga vid tvättställ med målat våtrumssystem.

Vad använder jag för fog emellan tvättställ och vägg med målat system? Vill inte gärna dra målarfog på porslinet eller måste jag det? Annars används ju silikon.

Kommentarer

  • Hej Anki,

    Här till denna yta som inte ska övermålas används just silikon.
    Denna fog som inte ska övermålas och inte tillhör själva tätskiktet lämpar sig här bättre än Tät målarfog.

    Om du har fler frågor eller undrar över något annat kring målning eller våra produkter är du självklart välkommen åter.
    Vi önskar dig en fin dag

    Hälsningar
    Christina
    Alcro Kundcenter

    Christina Alcro Kundcenter
  • Om jag sedan byter tvättställ i framtiden och vill bättra på väggen i samband med detta, kan då silikonresterna ställa till det för målningen?
  • Hej Anki,

    Det är helt riktigt att silikonrester kan ställa till problem för framtida målning.
    Därför är det här viktigt att du använder dig av en silikonfog för just våtrum. I denna typ av fog brukar inte silikonet vara lika flyktigt som äldre silikonfogar.

     Men det är mycket viktigt att du mekaniskt tar bort all fog och tvättar noga innan målning och tyvärr även om det oftast går bra, kan man aldrig garantera att problem inte uppstår.

    Hälsningar
    Christina,
    Alcro Kundcenter

    Christina Alcro Kundcenter