Fin grå färg till innerväggar

Hej, vi ska måla alla innerväggar i vårt hus och undrar vilken fin grå färg ni kan rekommendera? jag har testat silverpil (gillade inte den) s1000-n (känner att den är lite lila) s1500-n (lite för mörk) och s2500-n (alldeles för mörk)
Jag vill att det ska vara en varm fin grå som inte blir blå eller grön men samtidigt ska den inte vara så mörk och väldigt tydlig i sin färg. När solljus ligger på så kan man tro att det är vitt fast det är grått.

Kommentarer

  • Hej Daniella,

    Om du gillar S 1000-N men upplever att den går lite åt det lila hållet skulle jag rekommendera dig att testa kulör S 1002-Y. Det är en jättefin kulör som många upplever som mer neutral än S 1000-N.

    För mer hjälp med kulörval kan du gå in till din närmaste Alcroåterförsäljare. De flesta butikerna har utbildade kulörrådgivare som kan hjälpa dig vidare att välja rätt nyans på väggarna.

    Här kan du hitta en Alcroåterförsäljare nära dig: http://www.alcro.se/Kontakta-Alcro/

    Med vänliga hälsningar,
    Carolina
    Alcro Färg Kundcenter