Färgsystem till ny liggande panel

Vilket färgsystem är lämpligt till ny liggande panel ute. Panelen är 170 bred enkelfas med droppkant. Fungerar Alcro Bestå?

Kommentarer

  • Hej

    Det fungerar bra med Bestå målningssystem. Men vid på all liggande panel finns en större risk än vid stående panel att vatten kan bli kvarliggande i fasningarna samt att fukt blir kvar i sponten, vilket gör Modern Oljefärg till ett ännu bättre alternativ.
    Hade du dock haft en bilad eller huggen stockpanel så hade dock dessa paneltyper dock fått en annan rekommendation.

    Hälsningar
    Christina, Alcro Kundcenter
    Christina Alcro Kundcenter