Hur fungerar det att beställa Färgprover på er hemsida?

Hej jag är intresserad av att beställa kulörprover då jag tänkt måla om!

Har varit inne och testat hur man beställer hem, men undrar hur man gör efter att man tryck ”beställ färgprov” och så läggs dem i beställningar?
Får man tester då eller beställer man hela hinkar ?

Mvh Lina

Kommentarer

  • Hej Lina

    tack för din fråga.

    Jag tror att du här kan ha blandat i hop våra provburkar som finns på plats ute i butikerna med våra inomhuskulörers Pappersprover i A5 format som du på vår hemsida kan beställa.
    Det är pappersproverna som du ser i dina beställningar.
    Dessa beställer du gratis.

    När vi ser kulörer via våra olika typer av skärmar så påverkas ofta kulöråtergivning av de olika bildskärms upplösningar som finns.
    Våra pappersprover samt våra prover och färgkartor som du på plats i butik finner är ett bra och enkelt sätta att få en säkrare bild av hur en kulör ser ut.

    Våra provburkar innehåller 0,45 liter färg och kan här ses som steg två i din urvalsprocess. När du hittat någon eller några favoritkulörer kan du i butik införskaffa en provburk som du sedan målar upp, gärna på en skiva av gips, papp eller liknade som går att flyttar runt i det rum som ska målas.
    Då ser du även hur vald kulör kommer upplevas på plats. Kulörer påverkas alltid av andra faktorer som inkommande ljus, belysning och framförallt andra nyanser i dess närhet. det gör att de ibland kan upplevas lite olika på olika platser.

    Om du har fler frågor så är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar
    Christina
    Kundcenter Alcro

    Christina Alcro Kundcenter
  • Hej

    Var beställer man dessa pappersprover? Hittar bara broschyrer
  • Hej Tessan

    Tack för din fråga och tack för att du gör oss uppmärksam på att vi behöver ändra denna tråd.

    Vi har tyvärr inte längre möjlighet att direkt från vårt lager sända dessa pappersprover. Vi hänvisar istället till våra återförsäljande butiker för dessa pappersprover i A5 format.

    Våra Kulörguider/Färgkartor kan dock fortfarande beställas från vår hemsida.
    Vi ber om ursäkt för att vi inte varit tydlig kring detta.

    Med vänlig hälsning

    Christina Alcro Kundcenter