Går det att bryta gammalt recept för utomhusfärg?

Hej,
finns möjlighet att köpa utomhusfärg med nedanstående gamla recept?
Alcro Målarfärg halvblank
Brytbas A
SS 12,5
VI 2,5
YG 5
Eva Ekbom

Kommentarer

  • Hej Eva
    Tack för din fråga.

    Javisst kan du få samma kulör tillblandad.
    Modern Oljefärg alt vår fönsterfärg Bestå Utsikt beroende på vilken yta som skall målas är de produkter som idag ersätter Målarfärg halvblank.

    Vi behöver dock veta vilken storlek den burk du skrivit ner detta recept hade för att kunna omvandla detta till de brytpastor som idag använd.
    Kan du återkomma till mig med detta så sänder jag dig ett nytt gällande recept.

     Vänlig hälsning

    Hälsningar

    Christina
  • Hej Christina,
    tack för ditt svar.
    Nu har jag grävt lite djupare och hittade denna bild där det står att receptet är på 3 liter. Det tidigare receptet var alltså en 10 liters burk.
    Jag är så tacksam att du kan hjälpa mig att få till vår originalfärg!
    Vi skall måla både fönster och fasad.
    Vänliga hälsningar
    Eva

  • Hej Eva

    Jag ber dig om ursäkt för att du här inte fått svar på din fråga!!
    Vi har tyvärr senaste veckan haft tekniska problem med vårt Forum.

    Tyvärr så tolkar jag din senaste återkoppling "Nu har jag grävt lite djupare och hittade denna bild där det står att receptet är på 3 liter. Det tidigare receptet var alltså en 10 liters burk. " som om du har ytterligare ett recept?
    Men jag finner inte detta bifogat och blir därför osäker på om jag tolkar dig rätt att detta recept då är 10 liter?
    Brytbas A
    SS 12,5
    VI 2,5
    YG 5

    Jag tänker därför att om du inte redan fått denna fråga besvarad på annat sätt att vi kanske istället kan höras via telefonen under dagen idag eller under i morgon fredag?
    Vad tror du om detta?

    Du kan antingen ringa mig direkt på 08-7756225 eller om du istället önskar att jag ringer upp dig så är detta så klart möjligt.

    Men, då jag tolkar dig som om det recept du först bifogade var 10 liter så får du här ett omvandlat recept med utgångspunkt från 10 liter. Men om detta var ett 3 liter-recept från början så stämmer inte detta.

    Brytbas-A

    9 Liter (dagens brytbaser är 9 liter och recept är anpassat efter detta)
    CW 11,25
    VM 2,25
    YE 4,50

    Tänk dock på att den yta som sedan tidigare är målad troligtvis kulörmässigt förändrats och att det nya receptet inte tar hänsyn till detta utan utgår från ursprunglig kulörton.

    Men som jag tidigare skrev så vill jag inte att vi missförstår varandra och jag stämmer gärna va med dig via ett telefonsamtal så att vi båda är säkra på att vi uppfattat varandra korrekt. Speciellt när du nu dessutom fått vänta på vår återkoppling.

    Vänlig hälsning
    Christina