Bryta silikatfärg

Hej! Kan man bryta silikatfärg i vilken färgton man vill, tex salamander? Har hört att det ej går att bryta denna typ av färg.

Kommentarer

  • Hej

    Silikatfärg går att bryta men med andra sorts brytpastor än till tex fasadfärger för Träfasader mm. Alla butiker har inte just denna sorts brytmaskin. De kan då istället beställa dem brutna och klara direkt från oss.
    Alla kulörer är dock inte möjliga att blanda i Silikat färg.
    Men 171 Salamander är en möjlig kulör att blanda och vi kan hjälpa din återförsäljande butik och dig med recept om så önskas.
    Hälsningar
    Christina, Alcro Kundcenter
    Christina Alcro Kundcenter
  • Hej!

    Går det fortfarande att bryta silikatfärg hos er i färgen "Salamander". Var hos min lokala återförsäljare och de sa att det inte gick

    Med vänlig hälsning Helena

  • Hej Helena

    Vi har bytt brytsystem och våra återförsäljande butiker har därför inte möjlighet att alltid ta fram och omräkna ett recept för de kulörer som från början inte finns framtagna för Silikatfärg.
    171 Salamander är just en sådan kulör då den härstammar från träfasad kulörer.
    Dock kan vi och vårt Kulörlabb fortfarande ta fram ett likvärdigt recept för 171 Salamander.
    Tänk dock på att upplevelsen mellan kulörer i silikatfärg kan skilja lite från upplevelse på uppmålat kulörprov för träfasad osv.

    Jag sänder dig här receptet som du i butik uppger. Receptet är för 9 liter. Om du önskar annan storlek tex för att prova kulör så kan man vid tillblandningstillfället lösa detta. Dock är det detta recept som butik behöver :

    9 Liter

    SA Bas
    FCX 72,3
    FTX 196,9
    YX 89,10

    Rekommenderar dig att om möjligt besöka butik under våra kontorstider, så om butik har någon fråga till vårt Kulörlabb så har de möjlighet att få hjälp medan du är på plats i butik.

    Om du har
    fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen
    åter. Du kan även ringa in till oss och vårt kundcenters tekniska rådgivning på
    telefonnummer 020-62 20 20
    Hälsningar
    Christina

    Christina Alcro Kundcenter