Alcro Modern Oljefärg istället för Alcro Genuin Täckfärg

Det är nu efter 15 år dags att måla om vårat garage.
Färgen har bleknat och har kritat.
Garaget är målat med Grundolja ,Grundfärg samt Alcro Genuin.
Kan jag använda Alcro Modern Oljefärg vid ommålning?

Kommentarer

  • Hej Lars- Åke

    Tack för din fråga och tack för att du målar med våra produkter.
    Javisst kan du måla med Modern Oljefärg påytor tidigare målade med Genuin.
    Här kan du läsa mer om Modern Oljefärg  är den produkt som idag ersätter Genuin täckfärg.

    • Viktigt att du först tvättar av fasaden med Grovren fasad tvätt.

    Den tvättar förutom bort fett från sot och smuts även den feta ytan från de kritningar som finns. Kritningar har en liten fet yta som annars kan skapa problem med vidhäftning.
    Här finner du produktinformation för våra rengöringsprodukter.

    • Finns påväxt av alger eller mögel rekommenderar vi även behandling desinfektion med Alg och Mögelmedel.

    • Skrapa bort allt löst sittande färg och färgs som kan ha tappat sin vidhäftning mot underlaget.
    • Grundolja omålade ändträ med Tillhörande Grundolja.
    • Grundmåla alla de ytor som inte har en intakt färgfilm med  Grundfärg Trä.
    • Måla två varv med Modern Oljefärg i önskad kulör.

     Om du har fler frågor eller undrar över något i vårt svar här är du självklart välkommen åter.

    Hälsningar

    Christina Alcro Kundcenter