Vill efterlikna Faluröd slamfärg. Vilken produkt kan vi måla med?

Hej!

Vi ska måla vårt nya hus och på gården finns ett flertal byggnader målade med äkta Falu Rödfärg. Vi vill att det nya huset passar ihop med de äldre.
Vi vill måla med något som inte behöver målas om så ofta som slamfärg.
Vilken färg ser ut som Faluröd slamfärg och kan vi få samma kulör?

Tacksam för svar!

Kommentarer

  • Hej Hillevi,

    Bestå Arkitekt är den produkt som i sortimentet utseendemässigt blir mest lik Slamfärg/ Falu rödfärg.

    Arkitekt är en helmatt högkvalitativ akrylatfärg för träfasader utomhus speciellt utvecklad för att ge fasaden ett helmatt och stilrent utseende som håller glans och kulör under många år. Arkitekt går att bryta i valfri kulör. Alcro Arkitekt målas i system med Bestå Grundolja och Bestå Grundfärg.

    • Ger en modern helmatt yta
    • Brytbar i samtliga utomhuskulörer
    • Har en lång hållbarhet

    Vissa skillnader i ytan mellan slamfärgsmålade fasader och Arkitektmålade finns. Detta då  Bestå Arkitekt har en annan typ av skyddande yta och som gör att ytan får en längre hållbarhet. Här finner du mer information  att läsa om Arkitekt.

    Vi rekommenderar att besöka en butik och be att få titta på uppmålade prover
    Här finner du butiker som kan hjälpa dig

    Viktig att veta är dock att de fasader som sedan tidigare är målad med slamfärg även fortsättningsvis rekommenderas målas denna med just denna färgtyp Slamfärg/Falu rödfärg .

    Men när ni nu har en ny fasadpanel som utseendemässigt ska anpassas efter de andra falurödfärgsmålade husen så är Bestå Arkitekt målningssystem absolut ett mycket bra alternativ som ger en mycket längre hållbarhet och underhållsintervall .

    Hälsningar

    Christina Alcro Kundcenter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.