Vattenledningar på Badhusgatan

Hej!
Jag har återkommande problem med stående vatten i vasken i köket. Bovärd har, efter misslyckad försök att rensa röret i mitt kök, konstaterat att det är luft i vatten ledningar utanför. Det har jag också påtalat för besiktningsmän den 9. maj vid besiktning rundan. Därför undrar jag, kommer ni att vidta några åtgärder och borde ni inte låta rensa våra vatten ledningar lite oftare? Det är frustrerande att behöva kämpa med stående vatten i köksvasken gång på gång på gång.

Mvh.
Stefanija
Badhusgatan 7C.
Stefanija

Kommentarer

  • Hej Stefanija!
    Tack för din fråga!

    Jag har nu pratat med vår byggprojektledare Henrik Ahlström och som dessutom var med på garantibesiktningen 9 maj på Badhusgatan 7.
    En av de punkter som är noterat efter garantibesiktningen är just detta. Dock rör det sig inte om vattenledningar utan avloppet och att det är luft i avloppsledningarna är fullt normalt annars har man stopp. Tanken var att detta skulle ha åtgärdats innan semestrarna men nu lutar det mer åt att det blir efter semestrarna. Ni hyresgäster på Badhusgatan 7 kommer få avisering innan så ni vet när det blir åtgärdat.
    När ledningarna är som dom är tänkta att vara behöver man inte rensa dessa mer än det dagliga underhållet som hyresgästen ska göra (rensa vattenlås osv.)

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
  • Hej!
    Tack så jättemycket för svaret.
    Det känns lite bättre av att veta att frågan är aktuellt och att det kommer att åtgärdas. Tiden till dess är, dessvärre ganska lång. Man får diska i badrummet under tiden då. Jag fick samla upp vattnet i diskmaskinen också och vågar inte använda den i rädslan att den kan gå sönder på grund av det. Hur rensar man i vattenlås? Jag använder väldigt, väldigt ofta sugpropp, sån med trästav och gummi sug, men det är inte till något större hjälp. Vad kan man göra mer?

    Mvh.
    Stefanija.
    Stefanija Speljak
  • Hej!

    Jag kan kolla om det på något sätt går att lösa på annat sätt tills dess.
    Vad gäller hur man rensar ett vattenlås så har vi en bra video på vår hemsida som jag länkar till här nedan. På vår hemsida finns flera bra videos hur man kan fixa fel själv.

    Fixa felet själv- rensa vattenlåset
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
  • Hej igen!
    Tusen tack för din engagemang. Du har räddat min dag.
    Videorna känner jag till, men just den har jag inte set och ska genast titta på den.

    Ha en underbar dag.

    Mvh.
    Stefanija.
    Stefanija Speljak
  • Var så god!

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice