Vilka uthyrningskrav har ni?

Jag står i er bostadskö och letar bostad, men jag undrar vilka uthyrningskrav ni har?
Veronika Sellmander

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för din fråga!

    Du ska inte ha någon hyresskuld eller stora betalningsanmärkningar.
    Du får inte ha haft en skuld till eller inkassokrav hos AB Tierpsbyggen de senaste 6 månaderna.
    Du ska ha goda referenser från tidigare hyresvärd.
    Inkomsten ska kunna styrkas via intyg som sträcker sig minst 6 månader efter inflyttningsdatum. Se längre ner vad som räknas som inkomst hos oss.
    Du ska ha en giltig hemförsäkring.
    Du ska kunna betala hyran och övriga levnadskostnader med din inkomst.
    Varje prövning av våra grundkrav görs individuellt.

    Som inkomst räknar vi exempelvis:
    • Lön från arbete
    • A-kasseersättning
    • Studielån
    • Pension
    • Föräldrapenning
    • Aktivitetsersättning

    Dessa godkänner vi inte som inkomst:
    • Etableringsersättning
    • Försörjningsstöd (socialbidrag)
    • Underhållsersättning
    • Barnbidrag
    • Bostadsbidrag

    Hoppas du fick svar på din fråga!
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice