Får jag hyra ut i andrahand?

Hej, läste om andrahandsuthyrning hos er. Jag har en bostadsrätt i Gävle men har stått länge i kö hos er. Är det möjligt att ändå erhålla möjlighet att hyra från er och då hyra ut  i andra hand till min son som har arbete i Uppsala?
Mvh/ Maria
Maria K

Kommentarer

  • Hej Maria!
    Tack för din fråga!
    Det kan vi inte godkänna. Om du däremot redan hyrde en lägenhet av oss och bodde där och sen hade en godkänd anledning att hyra ut din bostad i andrahand till din son hade det varit ok. Men när du inte bor hos oss idag så går det inte.

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice