Är det tillåtet att ställa upp ett insynsskydd på min uteplats?

Hej!
Är det tillåtet att ställa upp insynskydd i form av stilrena plank eller liknande, runt sin uteplats? Föredrar gärna att kunna sitta ute och äta/sola mer privat nu när sommaren är här.
Ej hyresgäst än, men vi kommer flytta in i en lägenhet på markplan.

Mvh Kevin och Lotta.
Kevin P

Kommentarer

  • Hej Kevin!

    Tack för din fråga!
    Vi tillåter att man sätter upp ett staket om man försöker få det så enhetligt med vad andra på området har satt upp samt att man ska vara medveten att man kan behöva återställa vid flytt. Samt att den yta som tillhör lägenheten där ni ska flytta in är plattraderna.

    Lycka till med flytten och välkommen till Tierpsbyggen!

    MVH

    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
  • Vad menas med enhetligt med dom andra hyresgästernas tomter? Så här vid oss tex i Skärplinge så är det några stycken som har kompostgaller som staket. Får jag då inte fixa ett ordentligt staket då? Måste jag oxå ha hemska kompostgaller? Mvh sandra
    Sandra claesson
  • Hej Sandra!

    När hyresgäster har kompostgaller så tror jag de har de för att de har hund eller nåt annat husdjur. När det gäller insynsskydd så får det ju heller inte vara något högt. Jag kollar med förvaltare om ett vanligt lågt staket är ok att sätta upp.

    Återkommer med svar.

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice