Hur lång uppsägningstid är det på bilplats/garage?

Jag vill säga upp mitt garage som jag hyr av er, hur lång är uppsägningstiden?
Veronika Sellmander

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för din fråga!

    Man har rätt att säga upp hyresavtalet till det månadsskifte som inträffar närmast efter 9 månader från uppsägningen. Om man som hyresgäst har ett bostadsavtal som ska sägas upp och även hyr en bilplats/garage så upphör bilplatsavtalet samtidigt som bostadsavtalet, alltså med 3 månaders uppsägningstid. Annars är det 9 månaders uppsägningstid som gäller.
    Veronika Sellmander