Är det 3 månaders uppsägningstid vid dödsbo?

Min mor har gatt bort och vi har bouppdelning I borjan av Nov.
Vi vantar pa bouppdelningen Inman vi kan saga upp llagenheten.
Ar uppsagningtiden hos er 3 manader oavsett anledning? Tack for svar
Chava L

Kommentarer

  • Hej Chava!

    Tack för din fråga!
    Får börja med att beklaga sorgen.
    Vid dödsfall gäller en kalendermånads uppsägningstid om uppsägningen görs senast en månad efter dödsfallet. Sedan blir uppsägningstiden tre månader enligt hyreslagen. Bostaden ska sägas upp av närmsta anhörig och dödsfallsintyg ska skickas med uppsägning.

    Dock är det bra om du kontaktar vår uthyrning vad din mor hette och bodde så uthyrningen vet att uppsägning är på gång.
    Du når uthyrningen på uthyrning@tierpsbyggen.se eller telefonnummer 0293-145 08 (telefontid tisdag-torsdag kl 09.00-11.30, 12.30-14.30

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice