Hur fort kan jag säga upp min lägenhet?

Finns det någon minimumtid för hur länge man bott i lgh för att få säga upp den?
Julia

Kommentarer

  • Hej Julia!
    Tack för din fråga!
    Det finns ingen minimumtid. Man har rätt att säga upp sin lägenhet från och med den dagen du skrivit under ett kontrakt, och då med tre månaders uppsägningstid och det blir avflyttning till det månadsskifte som inträffar närmast efter tre månader från uppsägning. Man räknar alltid från slutet av det månadsskifte man säger upp lägenheten och sen tre månader framåt.

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice