Uppsägning av lägenhet

Hej, jag har hittat en lägenhet i Örbyhus och inflyttningsdatum är 1 juli och jag undrar om jag säger upp lägenheten nu får jag flytta in det datumet till andra lägenheten även om det är 3 månaders uppsägningstid?
Sofia A

Kommentarer

  • Hej Sofia!

    Är man hyresgäst hos Tierpsbyggen så kan man ansöka på nya lägenheter när man bott 1 år i sin nuvarande lägenhet. Vid ett byte får man flytta in till det inflyttningsdatum som den lägenheten blir ledig, men man har ändå 3 månaders uppsägningstid. Dock brukar vi aldrig begära flera dubbla hyror, men man får nästan alltid vid ett byte räkna med en dubbel hyra. Skulle du flytta in i den lägenheten 1:a juli och du säger upp din lägenhet nu under aprilmånad så har du uppsägningstid till sista juli. Blir alltså en dubbel hyra då.

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
  • Hej, jag vill säga upp min lägenhet nu och jag undrar hur jag gör? Är det något papper jag ska fylla i och skicka in eller kan jag ringa?

    Mvh Sofia Almén
    Sofia A
  • Hej Sofia!

    Du fyller i den uppsägningsblankett du en gång fått med dig med ditt hyreskontrakt. Har du inte den kvar så kontakta uthyrningen på uthyrning@tierpsbyggen.se eller 0293-145 08 och be om att få en blankett utskickad.

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice