Hur säger jag upp min bostad?

Jag vill säga upp min bostad hos er, hur går jag tillväga?
Veronika Sellmander

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för din fråga!

    Uppsägning görs skriftligt på din uppsägningsblankett som du fått tillsammans med ditt hyreskontrakt som du sedan skickar eller lämnar till AB Tierpsbyggen. Du som hyresgäst har rätt att säga upp ditt hyresavtal för avflyttning till det månadsskifte som inträffar närmast efter tre månader från uppsägningen.
    Har du ingen uppsägningsblankett så kan du skicka e-post till info@tierpsbyggen.se eller ring oss på tel 0293-130 25 så skickar vi hem en blankett åt dig.

    Skicka blanketten till
    AB Tierpsbyggen
    Box 2
    815 21 Tierp
    Veronika Sellmander
  • Hej ,
    Jag har sagt upp mitt lägenhet den 30/8-2023 men fick uttrymningsdatum 31/12-2023 . Borde inte vara 30/11 -2023 . Mvh,
    Gabriela

    Gabriela Ionescu
  • Hej!

    Din uppsägning kom till oss 2023-09-28.
    Du har skrivit datum 2023-08-28 vid din underskrift men uppsägningen kom inte till oss förrän 2023-09-28 och då är det det datum vi utgår ifrån. Vi har inget noterat att du kontaktat oss om uppsägning på telefon i augusti heller. Står du fast vid uppsägning från 2023-08-31 så skicka in intyg på det. Om du t.ex. skickat in något mail om uppsägningen. Skicka då det mailet igen till uthyrning@tierpsbyggen.se

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.