Varför har vissa lägenheter tvättmaskin och andra inte?

Hej! Jag har en fråga om tvättmaskin. Enligt er lär man skaffa tvättmaskin själv, men  Hur kommer det sig då att dom flesta har egen tvättmaskin på tegelbruksgatan ? Dessutom får alla nyrenoverade lgh installerad tvättmaskin och ibland torktumlare. Våran granne har tvättmaskin och funderade varför vi inte har någon i våran,
Kan man då begära tvättmaskin hit med eftersom vissa har det? Känns ju orättvisst
Att vissa får egen. Vårat badrum vägras dock renoveras dock dåligt skick, medans flera badrum på denna renoverats sen vi flyttat hit.
Tacksam för svar.
Mvh
Alexandra

Kommentarer

  • Hej Alexandra!

    Tack för ditt inlägg!
    För många år sedan kunde man ta tillval på tvättmaskin och/eller torktumlare mot en månadskostnad. Detta upphörde och alla de som tidigare tagit tillval har det nu som standard i sin lägenhet. Så vilka som har tvättmaskin och/eller torktumlare ser olika ut på våra bostadsområden. Finns det ingen tvättmaskin och /eller en torktumlare så får man idag ordna inköp och se till att installationen utförs fackmannamässigt. Har du inte maskin i din lägenhet idag är det för att ingen tidigare hyresgäst har gjort tillval på det.
    Så man kan inte begära att vi sätter in en maskin och när ett badrum renoveras så sätts det inte in någon maskin, om det inte fanns en från början.

    Ha en fortsatt fin dag!

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice