Sopsortering

Har ni någon plan eller idéer om hur man ska få hyresgäster att sköta sopsorteringen?
Varje gång jag ska slänga sopor så är det mycket rörigt i så gott som alla fraktioner.
Det är slängt på fel ställen.

Elisabeth

Kommentarer

  • Hej Elisabeth!

    Sophantering är svår och kommunikationen ut till er hyresgäster görs och vi har det med oss i vårt dagliga arbete ute på bostadsområderna, men vi tar tacksamt emot förslag och idéer hur man kan nå ut så fler sköter sophanteringen så trivseln ökar på våra bostadsområden.
    Du får gärna skicka oss ett mail också om vart du bor så vi kan åka dit och kolla och få ut information till hyresgäster som använder detta soprum om hur man ska sköta sophanteringen.

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
  • Hej! Jag har tidigare mailat er men inget har hänt på denna front. Men Tierpsbyggen måste först och främst ordna en ordentlig ventilation och hålla sopkärlen måste hållas rena. Främst där kompostsoporna slängs.
    Det blir mycket ohyra där som sprids i hela soprummet. Sedan i höst kommer även mössen som det var förra året.....
    Ett förslag som ni kan göra är att utlysa en tävling till hyresgästerna att ge förslag hur sopsortering kan göras.
    Om ingen respons ges så kan ni göra obligatoriska kurser till hyresgästerna hur man sorterar sopor....
    Elisabeth
  • Hej Elisabeth!

    Tack för ditt inlägg!
    Kollar med ansvarig avdelning över ditt tidigare mail samt framöver dessa förslag och åtgärder.

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
  • Hej bor på Bondegatan och så här ser det ut hos oss nästan varje dag. Fåglarna får tag i skräpet sen har vi skräp på hela gården, något måste göras för såhär kan det inte fortsätta.

    Martin Mårtensson
  • Hej Martin!
    Så väldigt tråkigt att se hur det ser ut vid soprummet på ditt området, men tyvärr är detta ett problem som är svårt att få ordning på och nåt vi ständigt jobbar med dagligen. Är nog många hyresvärdar som har precis samma bekymmer som vi. Vi önskar inget hellre än att alla hyresgäster gör sin plikt och kastar sopor som man ska och återvinner i rätt kärl. Samt själva transportera bort grovsopor till en återvinningsstation.
    Har du egna tankar och idéer om hur vi som hyresvärd och tillsammans med er hyresgäster ska få ordning i soprummet så är det bara att kontakta vår reception. Går bra att maila till info@tierpsbyggen.se

    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice