Slitage i lägenhet

Vad anser ni som normalt och onormalt slitage i lägenhet? Hur många och stora hål får de vara i väggarna när man flyttar ut? De flesta hyresvärdar anser att man måste spackla igen hål och återställa lägenheten till ursprungligt bruk.
Henrik

Kommentarer

  • Hej Henrik!

    Tack för din fråga!
    Självklart ska man få sätta upp tavlor och hyllor för att göra sitt hem till sitt hem så några hål på en vägg anser man som normalt slitage men allt beror på hur stora och hur de ser ut. Så svårt att säga på rak arm. Bor du hos Tierpsbyggen och planerar att flytta och är osäker på om du kommer få åtgärda hålen eller inte så kommer du få svar på det när vi utför en förbesiktning av din lägenhet. Det sker första månaden på uppsägningstiden. Då ser vår besiktningsman hur väggarna ser ut och du kan få svar direkt. Sen gör vi en slutbesiktning och bovärden kontrollera lägenheten igen och kontrollerar så inga nya skador uppkommit från förbesiktningen och hur dina eventuella åtgärder ser ut.

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice