Kan jag ställa upp en pool eller en studsmatta på min uteplats?

Tänkte köpa en pool eller en studsmatta och ställa på min uteplats, är det tillåtet?

Veronika Sellmander

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för din fråga!

    Det är förbjudet att ställa upp pooler i våra bostadsområden. Orsaken till detta är den ökade vattenförbrukningen som leder till ökade kostnader. Ofta används även kemikalier i vattnet som kan skada miljön samt att gräsmattan under poolen kvävs.
    Vad gäller studsmatta är det också förbjudet pga säkerhetsskäl.
    Veronika Sellmander