Vilka parkeringsregler gäller på Badhusgatan?

Hej
Såg att det har kommit upp skyltar om 24 timmarsparkering på badhusgatans parkering utanför 7A och 7B.
Gäller det även platserna mot sophuset och förråden där inga skyltar sitter.
Frågar eftersom det står långtidsparkerade bilar där.
Laila

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga!
    Parkeringen vid Badhusgatan 4 har både förhyrda bilplatser samt besöksparkering. Så finns det motorvärmarstolpar så är det förhyrda platser och där kan långtidsparkerade bilar stå, förutsatt att de hyr en parkeringsplats med motorvärmare.

    MVH

    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
  • Det var inte Badhusgatan 4 det gällde.
    Läs frågan en gång till .
    Laila
  • Hej Laila!

    Du har helt rätt, såg nu att det gällde vid Badhusgatan 7. Jag kollar med ansvarig varför det inte sitter några skyltar längst dem byggnaderna och återkommer med svar till dig.

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
  • Hur är det egentligen med frågan angående parkeringsplatserna längst sophuset samt förråden vid badhusgatan 7?
    Vi som bor där vill ju gärna veta om det är bara 24 timnars eller fri parkering eftersom
    Det står långtidsparkerade bilar där.

    Björn
  • Hej Björn!

    Har nu kollat upp detta. Det sitter en P-skylt direkt när man kommer in på parkeringen på Badhusgatan 7 och då avser alla parkeringar där inne på området under parkeringsreglerna för P-skylt. Det innebär att parkeringen tillåter högst 24 timmar i följd på vardagar utom vardag före söndag- och helgdag.

    Ser du att det står långtidsparkerade bilar på parkeringen så får ni gärna kontakta Kundservice och uppge reg nr så vi får kontakta ägarna.

    Ha en fortsatt bra dag och trevlig helg!

    MVH

    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
  • Hej

    Det sitter ingen skylt vid parkeringens infart. Endast på en stolpe längs enaa prkeringsraden som angränsar till gräsmattan. På förrådsväggen samt soprummets vägg sitter ingen skylt alls.
    Det innebär att parkeringsplatserna längs förråd och soprum inte för närvarande är 24 timmars utan långtidsparkeringar enligt reglerna.
    Skylt bör sättas på väggarna för att även regeln ska gälla där.

    Sedan en fråga. Vem betalar elen för besösparkeringarna med elstolpe som folk kopplar sina motorvärmare i. Det ser inte bra ut från oss som betalar för en elstolpe, när andra får stå gratis vid elstolpe.

    MVH

    Björn
  • Hej!

    Den skylten du beskriver är den som jag menade. Parkeringen kommer dock få mer skyltning. De parkeringar längs förråd och soprum går under P-skylten, de tillhör samma zon.

    En motorvärmarstolpe ska vara låst, men om den mot förmodan inte är låst och en hyresgäst nyttjar elen utan att stå på något kontrakt så är det tyvärr Tierpsbyggen som står för elen. Detta är också något vi ser över, alltså själva bevakningen över motorvärmare som inte hyrs ut men där bilar står utan kontrakt. Förstår att det känns fel att andra nyttjar el gratis och ni som har kontrakt får betala. Men se det så här, gör Aimo en bevakning på parkeringen och det står bilar på förhyrda platser så är det dem hyresgästerna som står utan kontrakt som får p-bot och inte ni som hyr.

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
  • Hej

    Fortfarande inga skyltar uppsatta på förråd och sophus. Har pratat med Aimo och de svarar att så länge inga skyltar sitter så gäller inte 24 timmars regeln.

    Skylt bör flyttas till infarten om 24 timmars parkering ska gälla.
    Björn
  • Hej!

    Tack Björn för att du har koll på området och kontakt med Aimo. Offert är begärd från Aimo för bättre skyltning så det är på gång.

    Ha en fortsatt fin dag!

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice