Får jag överlåta mitt hyreskontrakt?

Hej, kan man överlåta sitt hyreskontrakt?
Elin

Kommentarer

  • Hej Elin!
    Tack för din fråga!
    I vissa fall är det möjligt att få överlåta din hyreslägenhet till en annan person, men du behöver alltid vårt godkännande. En första förutsättning för överlåtelse är att den du vill överlåta lägenheten till är en närstående, till exempel ett barn eller en sambo. För överlåtelse krävs också att ni har bott ihop. Sen krävs det också att den som ska överta lägenheten har godkänd inkomst och att det inte har varit några störningar.

    Har du fler frågor kring detta kontakta uthyrningen på tel 0293-145 08.

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice