Ingår nätverket i hyran?

Jag funderar över hur det ser ut med tillgången till internet i mina svärföräldrars hem. Ingår det i hyran? Får man skaffa det själv? Är det någon speciell leverantör. Trådlöst eller nätverkskabel? Är sådant förberett i lägenheten? Vad behövs göras för att kunna använda Chrome cast/smart tv?
Marie

Kommentarer

  • Hej Marie!
    Tack för ditt inlägg!
    Vad gäller tillgången till internet i våra lägenheter så är det förberett för fiber i de flesta av våra lägenheter (förutom Palmgatan 2-8, Lövstabruk, Nordbergavägen). Det är indraget men man måste göra sin beställning till Lidero. Du kan läsa mer på deras hemsida Lidero Network AB
    Det får man som hyresgäst beställa och det ingår inte i hyran.
    Vilka tjänsteleverantörer det finns att välja mellan står på Lideros hemsida.
    Lidén Data kommer sen och installerar.
    För att använda chrome cast/Smart TV så behövs det trådlöst wifi-nätverk.

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice