Hur lägger man in en medsökande?

Hej! Hur kan man lägga till en person som medsökande?
Mikaela

Kommentarer

  • Hej Mikaela!
    Tack för din fråga!
    Det är fel på kundsidan. Det ska inte gå att lägga in en medsökande. Det man får göra är att den personen får själv ställa sig i vår bostadskö.

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
  • Fast det låter ju skumt.
    Jag och min särbo vill flytta ihop. Han har en lägenhets hos er och jag har inte det.
    Det måste väl gå att få söka en lägenhet tillsammans. För ensam är jag heller inte berättigad en lägenhet hos er pga av betalningsanmärkningar och endast ett vikariat. Och han har knappt någon kötid, vilket jag har.

    Mvh

    Mikaela
  • Hej!
    En av er måste söka på våra lediga lägenheter och var och en av er har era egna köpoäng. Det är den som söker på lägenheten som vi bedömer. Vi kan inte slå ihop er två att du har mycket köpoäng och sin särbo är den som har godkänd inkomst men inte mycket köoäng. När man erbjuds en lägenhet utgår man efter köpoängen och då måste den som fått erbjudandet vara godkänd. Så i detta fall ser det ut som ni får vänta tills du är godkänd att stå på ett kontrakt eller att din särbo har tillräckligt med köpoäng.

    Har ni fler funderingar kring uthyrning ring tel 0293-145 08

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.