Jag vill byta lägenhet inom Tierpsbyggen, hur går jag tillväga då?

Hej skulle vilja byta min nuvarande lägenhet till en annan, hur gör jag?
Mallu

Kommentarer

  • Hej Mallu!
    Tack för din fråga!

    Har du bott minst ett år i din nuvarande lägenhet så kan du intresseanmäla på våra lediga lägenheter som finns på vår hemsida
    Man är nämligen spärrad ett år innan man kan ansöka på nya lägenheter, men man har samlat köpoäng sen den dagen kontraktet började gälla.
    Vi har ingen speciell byteskö, utan alla sökande ingår i samma bostadskö.
    Det du ska ha i åtanke är att man nästan alltid får räkna med en dubbel hyra vid byte. Eftersom man har 3 månaders uppsägningstid så är det väldigt sällan utflyttningsdatum på gamla lägenheten och inflyttningsdatum på nya lägenheten går hand i hand.

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice