Räknas försörjningsstöd som inkomst?

Hej! Om en har försörjningsstöd där ersättning för skälig hyra ingår - räknas detta fortfarande inte som inkomst? Finns det i sådana fall något annat sätt för att hyra hos er trots att en har försörjningsstöd?
Niklas

Kommentarer

  • Hej Niklas!

    Tack för din fråga!
    Nej, försörjningsstöd räknas fortfarande inte som inkomst även om ersättning för skälig hyra ingår.
    Du hittar på vår hemsida under vår uthyrningspolicy vad vi godkänner som inkomst och inte. Så i ditt fall finns det inget annat sätt just nu för dig att bli godkänd som hyresgäst hos oss, men du är välkommen åter när du kan påvisa annan godkänd inkomst.

    Lycka till!

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice