Är hyresförhandlingen för 2022 klar?

Är hyresförhandlingarna med hyresgästföreningen klar?
Resultatet?
Carl Olivestam

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga Carl!

    Hyresförhandlingen för 2022-års hyror är avslutad. Hyreshöjningen blev 1,99% och detta gäller från och med 1 februari 2022.
    En lägenhet på 70 kvm som idag kostar 6 400 kr/månad höjs med ca 130 kr/månad.
    Hyrorna för kallgarage höjs med ca 6 kr/månad, varmgarage höjs med ca 8 kr/månad och carportar och p-platser höjs med ca 3 kr/månad.

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice