Är hyresförhandling för 2023 klar?

Hej!

Är hyresförhandlingen för 2023 klar? Vad blev resultatet?

Mvh

A

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för din fråga!

    Hyresförhandlingarna med Hyresgästföreningen kommer snart påbörjas, så med andra ord är hyresförhandlingen för 2023 ej klart.

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
  • Hur många procents ökning yrkar Tierpsbyggen på?
    V.
  • Hej V!

    Tack för din kommentar!
    AB Tierpsbyggen yrkar på 7,9% från 2023-02-01, men än är hyresförhandlingen inte klar med Hyresgästföreningen.

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
  • Hej!

    Hyresförhandlingen för 2023-års hyror avslutad. Hyreshöjningen blir 4,7% och detta gällde från och med 1 februari 2023.

    En lägenhet på 70 kvm som idag kostar 6530 kr/månad höjs med ca 310kr/månad. Hyrorna för kallgarage, varmgarage, carportar och p-platser höjs även de med 4,7%.

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice