Kommer ni reducera hyran nu under Covid-19?

Kommer ni att göra som en del andra hyresvärdar gör? Att reducera hyran nu under covid 19 med tanke på hur många som är sjuka och får en dålog inkomst.
Ingela

Kommentarer

  • Hej Ingela!
    Tack för din fråga!
    Vi har inte tagit något generellt beslut att sänka hyror med
    anledning av Coronaepidemin utan följer vår branschorganisations, Sveriges
    allmännyttas, rekommendationer på det området. Det innebär bl.a. att om du inte har möjlighet att betala hyran bör du i första hand ta kontakt med
    socialtjänsten som är de som har ansvar för att enskilda får den hjälp de behöver.

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
  • Hej
    Några stora hyresvärdar, har bestämt att under rådande omständigheter, i samrådan med hyresgästföreningen att inte höja/sänka hyran till nästa år.
    Är det något som ni skulle kunna tänka er att göra?
    Marita Eriksson
  • Hej Marita!
    Tack för din fråga!
    Hyresförhandlingen mellan AB Tierpsbyggen och Hyresgästföreningen har ännu inte slutförts för 2021 så vi får se hur det går.

    MVH

    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice