Får man hyra en lägenhet av er trots skulder?

Hej, jag och min dotter vill flytta till Tierp! Det som jag undrar över är att jag har en skuld som jag betalar av genom min lön. Jag har inga hyresskulder. Det jag undrar är kan jag hyra bostad hos er om jag har en borgenär? Jag har fast inkomst. Tacksam för svar.
K

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för din fråga!
    Va roligt att ni har planer att flytta till Tierp.
    Har man en skuld till Kronofogden och skulden inte avser hyresskulder så kan man hyra lägenhet av oss om man har en godkänd inkomst och borgenär.

    Idag är våra krav på borgenär följande
    1 borgenär som minst tjänar 250 000kr/år och inte har några skulder till Kronofogden eller
    2 borgenärer som minst tjänar 150 000kr/år och inte har några skulder till Kronofogden.

    För att registrera dig i vår bostadskö så besöker du vår hemsida

    Är du redan med i vår bostadskö så är det bara att ha koll på våra lediga bostäder och anmäla intresse.

    Fler frågor om uthyrning så ring vår växel 0293-130 25 och välj knappval 2- uthyrning av bostäder.
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice