Hur lång kötid har ni?

Jag undrar hur lång kötid ni har ungefär? Jag har registrerat mig nyligen och kommer aktivt att söka lägenhet hos er om 1/2-1 år. Är det möjligt att ha en chans på en lägenhet så snart?
Mvh sanna
Sanna

Kommentarer

  • Hej Sanna!
    Tack för din fråga!

    Som det ser ut just nu så är det ca 3-4 års väntetid på en bostad i centralorten Tierp. Örbyhus ca 2-3 år. Om du beräknar att söka på bostäder om 6-12 månader så är det kortats kötid till orterna Karlholmsbruk, Skärplinge, Söderfors och Tierps kyrkby. Där är det ca 1 års väntetid. Lycka till med ditt sökande!

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
  • Lövstabruk då? Jag är intresserad av att se priser och är eventuellt långsiktigt intresserad av en av längorna där. Jag vill också veta hur stora de är och om man måste/ska ta hand om trädgården själv.
    Per-Olof Swing
  • Hej Per-Olof!

    Det är ca 1 års väntetid även i Lövstabruk. Våra bostäder på Södra gatan/Stora gatan är 2-4rok och de är mellan 50-105 kvm. De flesta är 4 rok och ca 75-82 kvm. Det är självskötsel av trädgården som hör till bostaden. Det är även kallhyra på bostäderna.

    Lycka till med ditt framtida sökande!

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
  • hej san!! Jag heter Mohammad Kabir Mohsini 20 år från Afghanistan . jag går på Högbergskolan i Tierp men jag bor i Harbo. Det är för lång bort att komma till skolan, bland hinner jag inte komma i tid till skolan på grund av dåliga bussar . Jag söker en 1a lägenhet i Tierp eller i Tobo med kostnad 3000 till 3500  .
    mohammad kabir mohsini
  • Hej!

    Tack för din fråga!
    I Tobo har vi inga 1 rok utan bara större lägenheter. I Tierp finns det några 1:or som passar in på den hyran du är villig att betala, dock är det ca 3-4 års väntetid på en lägenhet i Tierp. Har du stått så pass länge i vår bostadskö så är det bara att ha koll på vår hemsida och lägga en intresseanmälan när det dyker upp en ledig lägenhet. Står du inte i vår bostadskö så lär du börja med att registrera dig på vår hemsida.

    Registrera dig i vår bostadskö​​​

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
  • Hej jag kommer inte in på eran hemsida det står. Vänligen kontakta systemansvarig. Kan jag komma in och ställa mej i kön på erat kontor. Roffe

    Rolf Gustavssonb
  • Hej Rolf!
    Tack för din fråga!
    Självklart kan du besöka vårt huvudkontor så hjälper vi dig gärna att ställa dig i vår bostadskö eller så kontaktar du Gunilla Persson Andersson på uthyrningen på tel 0293-145 08 alt skickar e-post till gunilla.andersson@tierpsbyggen.se
    Bifogar kontorets öppettider

    Måndag
    Tisdag - Torsdag
    Fredag

    Ha en fortsatt bra dag!

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
  • Hej,
    Mina föräldrar står på kö på Palmgatan +70. Gäller 3-4 års väntetid på de lägenheterna också?
    Hälsningar
    Monica A
  • Hej Monica!
    Tack för din fråga!
    Det är i dagsläget ca 3-4 års väntetid även till Palmgatan 2-8 (Björken) här i Tierp. Tänk på att uppdatera dina föräldrars ansökan en gång per år så de fortfarande är aktiv i vår bostadskö.

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
  • Hej!
    Vilka gator är 55t+i Tierp?! Jag vet Bonde gatan, men finns det fler? Hur lång är kötiden i dessa boenden!?
    Jag har stått i kö sen 2014..
    Kersti
  • Hej Kersti!
    Tack för din fråga!
    De adresser i Tierp där vi har 55+ boende är följande
    - Bondegatan 15-19
    - Kyrkogatan 11
    - Mattiasgatan 5-7
    - Bangårdsgatan 6-8
    - Manetvägen

    Har du stått i vår bostadskö sen 2014 så ska dina chanser vara mycket goda.
    Det är ca 1-2 års väntetid. Kan gå fortare och ev på nåt område lite längre.

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
  • Hej
    En närstående har precis tilldelats en lägenhet av er .. en etta på Rådhusallén 17
    Det är lägenhet 1102 tänkte höra om det finns planering och mått så vi kan förbereda för möbler till den då vi ej kunnat se den ?
    Mvh Helena
    Helena
  • Hej Helena!

    Tack för din fråga!
    Jag mailar över planritning till din närståendes mailadress/alt skickar hem till postadressen beroende på vilket kontaktsätt personen önskat.

    Lycka till i planerandet och hoppas hen kommer trivas hos Tierpsbyggen!

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
  • Jag har gjort en intresseanmälan det står  Plats(av) 242 (264) vad betyder detta? Är det  264 st som har sökt samma lägenhet och jag står på 242?
    Björn Söderstedt
  • Hej Björn!
    Bortse detta med platserna. Tyvärr har vi fel på vårt system som visar helt fel siffror. Placeringen på din plats stämmer alltså inte alls med verkligheten.
    Jag ser din intresseanmälan och du har plats nr 50 just nu av 79 sökande.

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
  • Kommer ni rätta till detta så man kan se de rätta siffrorna?
    Med vänlig hälsning,
    Björn Söderstedt
  • Hej Björn!

    Detta är något vi jobbar med men får nog räkna med åtgärd senare under hösten efter semestrar.

    Mvh
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
  • Hej
    Jag är med i ert bostadskö och undrar hur lång tid det tar att hitta en 2:a i Tobo?
    Skulle tänka mig om 6-12 månader flytta ute på landet men var kan man hitta snabbt?
    Mvh Tina

    Fotin
  • Hej Fotin!

    Det beror på hur pass länge du redan har stått i vår bostadskö för att kunna säga om du kan få en lägenhet i Tobo om 6-12 månader.
    Ca tiden att få en lägenhet i Tobo är 1-2 år.
    Vill du bo mer på landet så går det fortare att få en lägenhet i Karlholm, Skärplinge och Söderfors. Kolla gärna på vår hemsida för mer information om orterna.

    https://www.tierpsbyggen.se/omraden

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
  • Hej! Ungefär hur många ködagar behöver man för att få en lägenhet på murkelvägen i Örbyhus? Med vänlig hälsning, Linn
    Linn Löthman
  • Hej Linn!

    Örbyhus har ungefär 3 års väntetid.
    Murkelvägen är speciellt populärt som är ett radhusområde.

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
  • Så ungefär hur lång väntetid är det på just Murkelvägen? Hur många ködagar har de som blivit erbjudna lägenhet där haft? :-)
    Linn Löthman
  • Hej!

    Vi har just nu en lägenhet på Murkelvägen vi erbjudit och där har den som kom på 15:e "sista" erbjudningsplatsen 1063 köpoäng, alltså stått i vår bostadskö i 3 år. Så på Murkelvägen kan man säga att det är mer 3-4 års väntetid på en lägenhet.

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
  • Hej! Jag undrar vad som ingår i hyran t ex murkelvägen i örbyhus?
    Marita
  • Hej Marita!
    I hyran ingår kall- och varmvatten, uppvärmning, sophantering, Boxerflex 8 (digitalTV). Det som tillkommer är hushållselen och om man vill ha bredband via fiber.

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.