Står ni som hyresvärd för gardinstänger?

Hej, när vi flyttade in i vår lägenhet så fanns det redan gardinstänger, är det något som dom förra ägarna lämnar kvar eller något ni satt upp? Om det är ni får man isåfall byta ut dom? Då våra är i dåligt skick
Wilma W

Kommentarer

  • Hej Wilma!

    Tack för din fråga!
    Vi som hyresvärd står för själva beslagen som sitter på väggen, men inte för gardinstänger. Så tidigare hyresgäst måste ha lämnat kvar när de flyttade. Vill ni ha nya för att de andra är i dåligt skick så är det bara för er att slänga de gamla gardinstängerna på en återvinningscentral (ej soprummet) och köpa nya.

    Ha en fortsatt fin dag!

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
  • Hej!

    Läser här att ni står för gardinbeslagen som sitter på väggen. Vi flyttade in på Murkelvägen i höstas och det saknas beslag på alla fönster utom ett. Är det något som vi kan felanmäla och ni kommer och sätter upp?
    Viktoria Jansson
  • Hej Viktoria!

    Tack för din fråga!
    Självklar kan ni felanmäla detta på antingen "Mina sidor" eller kontrakta vår Centrala felanmälan på 0293-130 25.
    Gardinbeslagen står vi som hyresvärd för.

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice