Får man använda sitt garage som förråd?

Får man använda sitt garage som förråd? Jag har noterat att det förekommer.
Elisabeth

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för din fråga!
    Tillbehör till bilen såsom en omgång däck på fälg och en reservdunk med max 5 liter bensin/diesel (som ska förvaras i bilen), detta får man lov att ha i sitt garage.

    Garaget får inte nyttjas som förråd, verkstad eller dylikt. Brandfarlig vätska eller gas får inte förvaras i garaget.

    Upplever du att detta förekommer på ditt bostadsområde anmäl det då till din bovärd. Kontakta Kundservice tel 0293-130 25 alternativt e-post info@tierpsbyggen.se

    MVH

    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
  • Finns det skrivit någonstans om detta med förvaring i garaget?
    Får nya hyresgäster den informationen som är skrivit ovan?

    (Tillbehör till bilen såsom en omgång däck på fälg och en reservdunk med max 5 liter bensin/diesel (som ska förvaras i bilen), detta får man lov att ha i sitt garage.)
    Elisabeth
  • Vet hyresgäster om detta? Står det någonstans i era regler?
    Jag har inte sett det någonstans.
    Det vore bra om alla hyresgäster får en bra information vad som gäller som hyresgäst.
    Inte bara på hemsidan utan även på papper.
    Elisabeth
  • Hej Elisabeth!

    Det står på baksidan av kontraktet om detta men att få ut denna slags information kan absolut göras på flera andra sätt. Information ges vid kontraktsskrivning och så fort vi ser ett garage som används som förråd till exempel så kontaktar vi kontraktsinnehavaren. Vi får även hjälp av er hyresgäster som upptäcker detta.

    Vi tackar för dina synpunkter och idéer!

    MVH

    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice