Får man ha en inneboende student?

Hej!

Det var meningen att jag skulle dela lägenheten med min sambo med vi gjorde slut strax efter vi skrev på kontraktet. Jag som har varit student vet att hur svårt det kan vara hitta bostad tänkte jag hyra ut ett rum till någon som behöver den. Lägehenten är alldeles för stor för mig som nu bor ensam. Jag kan inte häller byta ut den för att 1 år har inte gått sedan kontraktet började. Det står inget om detta i uthyrningpolicy och tekniskt sätt är det inte att hyra ut i andrahand, vad jag förstår.
S. Magnusson

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för din fråga!
    Så länge du är folkbokförd på adressen och bor där så behöver vi på Tierpsbyggen inte veta vilka du har som inneboende. Det är mellan dig och den som ska hyra ett rum av dig.

    Mvh
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice