Får jag sätta upp Insynsskydd?

Jag har en lägenhet som är enplans. vissa grannar har insynskydd på sidorna. och jag undrar om jag får då sätta upp liknande? på min uteplats så kan jag både se högra och vänstra uteplatsen av grannarna, men hade velat sätta upp insynskydd på båda ställen för att slippa se in där och tvärt om. man kan fortfarande se in framifrån, men vill inte kunna see från sidorna.
Christoffer

Kommentarer

  • Hej Christoffer!

    Tack för din fråga!
    Så länge dom inte överstiger måtten och att man har pratat med sina grannar och fått ok och att vi kollar hur man kan sätta upp det så det inte skadar fasad och även gör en efterkontroll så allt ser ok ut. Samt att man får ta bort det den dagen man flyttar om inte nästkommande hyresgäst vill överta insynsskyddet.

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
  • Vad är de måtten som är högsta för insynsskydd? fasad kan de inte skada då det inte är något bakom, förutom en tegelvägg vid sidan av.
    Christoffer
  • Hej Christoffer!

    Insynsskyddet får inte vara högre än 180 cm.

    MVH

    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice