När betalas elstödet ut?

Hej! Jag skulle vela veta när ni tänker betala ut elstödet till era hyresgäster?
Anna

Kommentarer

  • Hej Anna!

    Ursäkta sent svar, men det är inte förrän idag jag kan ge dig svar angående elstödet.

    Där vi som hyresvärd debiterar er hyresgäster för hushållsel, alltså på Manetvägen, Makrillvägen och Högbergsgatan så kommer här nedan information om elstödet:

    Vi kommer betala ut elstöd till er hyresgäster på ovanstående adresser. Förslaget som finns nu är att vi som företag kommer att kunna ansöka om elstöd till Skatteverket tidigast 2023-05-30.
    Efter svar på vår ansökan så vet vi hur mycket ni hyresgäster kommer att få i elstöd.
    Elstödet till er hyresgäster kommer regleras på er elfaktura. För vissa kan det bli på flera fakturor, beroende på hur stort elstödet blir.

    Våra andra hyresgäster som har eget elnätsavtal får sitt elstöd från Försäkringskassan.

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice