Elen har gått i min lägenhet, vart vänder jag mig?

Hej!

Jag har ingen el i min lägenhet, vad gör jag?
Veronika Sellmander Teamledare Kundservice

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för din fråga!
    Börja med att kolla på Vattenfalls hemsida om det är en driftstörning där du bor.

    https://www.vattenfalleldistribution.se/kundservice/stromavbrott/

    Om ditt avbrott inte syns på kartan kan du checka av följande:

    Är du helt eller delvis utan el?
    Kontrollera säkringar och jordfelsbrytare om du är delvis strömlös.
    Om du är delvis utan el kan det bero på att en säkring har gått, antingen en huvudsäkring eller en säkring i din elcentral (kallas också proppskåp).
    Säkringarna i din elcentral sitter normalt placerad i hallen.
    Har du automatsäkringar så kan någon av dessa behöva slås på.

    Har dina grannar ström?
    Har grannen ström är det troligen ett fel på din anläggning och inte ett avbrott på elnätet.

    Om du är fortsatt strömlös efter att ha felsökt din anläggning ber vi dig att felanmäla strömavbrottet till oss på tel 0293-130 25.

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice