Får man ladda sin elbil i garaget?

Catharina

Kommentarer

  • Hej Catharina!
    Tack för din fråga!
    Nej, man får inte ladda sin elbil i våra garage/bilplatser med motorvärmaruttag. Motorvärmaruttag och vanliga vägguttag är inte dimensionerade för att klara den värmeutveckling som kan uppstå när uttaget belastas med hög effekt under lång tid. Värmeutvecklingen innebär en brandrisk.

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
  • Hej Veronika
    Vet att mina grannar har fått ja till att ladda el bil i garaget här på Murkelvägen. Läge att gå ut med rätt info om detta så vi inte får en garagebrand
    Anneli
  • Hej Anneli!
    Tack för informationen!
    Vi kommer ta detta vidare.

    Ha en fortsatt bra dag!

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice