El bil

Hej jag bor på Bondegatan 3B och hyr ett garage ut av er, jag har varit inne i tankarna på att skaffa en elbil och undrar därför om ni planerar på att sätta in så att man kan ladda hos er eller att man kan få använda befintliga eluttag

mvh Martin
Martin Mårtensson

Kommentarer

  • Hej Martin!

    Vi har satt upp laddstationer på några bostadsområden och detta är något vi frågat er hyresgäster om men tyvärr har intresset varit lågt än så länge. Jag ställer din fråga vidare till vår energicontroller så får jag återkomma med svar på din fråga.

    Elsäkerhetsverket avråder att ladda en elbil i ett vanligt eluttag eller motorvärmaruttag. Motorvärmaruttag och vanliga vägguttag är inte dimensionerade för att klara den värmeutveckling som kan uppstå när uttaget belastas med hög effekt under lång tid och brandrisk finnes. Så vi vill inte att ni hyresgäster laddar en elbil i vanliga eller motorvärmaruttagen.

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice