Kan ni ordna en dörröppnare på entréporten?

Hejsan . Dörren på Bondegatan 15 d är väldigt tung . De äldre har väldiga problem att ta sig ut med sina rullatorer och samtidigt hålla upp dörren . Är det helt omöjligt att sätta en dörröppnare som det finns på andra ställen
Med vänlig hälsning
Anna
(Anhörig )
Anna

Kommentarer

  • Hej Anna!

    Tack för din fråga!
    Förstår att det är svårt att öppna dörren som är tung och man samtidigt ska ut med en rullator.
    Dock är en dörröppnare en bostadsanpassning så det är inte vi på Tierpsbyggen som sätter upp dessa. Om andra portar har det är det för att någon hyresgäst i den trappuppgången har kontaktat hjälpmedelcentralen Kommunrehab på Tierps Kommun och de har satt dit den.
    Så önskar den hyresgästen som du är anhörig till en dörröppnare så måste ni kontakta Kommunrehab. Ring Medborgarservice på 0293-21 80 00 så hänvisar de dig rätt.

    Hoppas det ordnar sig och att ni får den hjälp ni behöver.

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice