Kommer det komma någon container till oss?

Hej! Kommer vi på Murkelvägen i Örbyhus att få en container hit? Många som undrar.
Julia

Kommentarer

  • Hej Julia!

    Tack för din fråga!
    Detta började vi diskutera förra veckan och som det planeras nu så kommer det komma en container till er på Murkelvägen i höst efter sommaren.

    MVH

    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
  • Har ni planer att det kommer att finnas på andra områden också?
    Som t.ex. Tegelbruksgatan?
    Elisabeth
  • Hej Elisabeth!

    Vi kommer se över nu efter semestrarna vilka områden vi har mest bekymmer med grovsopor och gå ut med information till de områderna. Så vi kan inte säga här och nu om Tegelbruksgatan kommer få en container eller inte.

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
  • Tycker att det ska vara lika för alla att få tillgång till container.

    Elisabeth
  • Hej!

    Vi som hyresvärd har ingen skyldighet alls att ställa ut en container. Grovsopor ska man som hyresgäst kasta själv på en återvinningscentral, men vi som hyresvärd vill ju också ta in era synpunkter och se vad vi kan hjälpa er med för att det ska se bättre ut på områderna. Vi kan inte ställa ut container på alla våra bostadsområden, utan vi måste se över vart behovet är störst och där vi har mest bekymmer.

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
  • Ni har ingen skyldighet att ställa ut container. Då tycker jag att inget område ska få det. Jag tycker (det finns flera) att ni ska lägga pengarna på viktigare saker som era fastigheter. Det är mycket som är ruttet och sedan är målningen eftersatt!!
    Elisabeth
  • Hej!

    Detta är två skilda ärenden. Container har vi haft ut på vissa områden och det har gjort att grovsopor minskat i allmänna utrymmen och det ser bättre ut på bostadsområdet.
    Sen detta med ruttet och omålat på bostadsområden är ett ärende för vår förvaltning och de som har hand om underhåll. För vidare diskussion om det så vänd dig till vår Kundservice för att få prata med rätt person.

    MVH

    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.