Ska det blinka rött på brandvarnaren?

Hej
Ska det blinka rött på brandvarnaren eller är det dags att byta batteri då?
Kan jag byta batteri  själv?
Gudrun E

Kommentarer

  • Hej Gudrun!

    Tack för din fråga!
    Det röda som blinkar på din brandvarnare är kontrollampan. Den finns där för en extra säkerhet och blinkar för att berätta att den fungerar som den ska. Skulle dock brandvarnaren börja pipa med mellanrum, ja då är det dags för batteribyte och då ska du felanmäla det till vår Centrala felanmälan på tel 0293-130 25 eller skicka e-post till info@tierpsbyggen.se
    Går även att göra en felanmälan via "Mina sidor" dygnet om.

    MVH
    Veronika Sellmander Teamledare Kundservice