Vad gör Hallstahem för att minska risken för smittspridning av corona?

Vi vidtar följande försiktighetsåtgärder för att minska smittspridningen och därmed skydda både medarbetare och kunder:

ARBETEN I LÄGENHETERNA
  • Avstå från att göra felanmälningar som inte är av akut karaktär, eller om du har symptom på covid-19
  • Vi utför endast de felanmälningar som är akuta, de som påverkar brukandet av lägenheten. Vi bedömer om de icke akuta felanmälningar som ändå kommer in kan utföras på ett tryggt sätt, annars ber vi om din förståelse för att åtgärder kan dröja längre än våra ordinarie fem arbetsdagar.
  • Arbeten i lägenheterna sker i möjligaste mån utan hyresgästens medverkan. Det bästa är om hyresgästen går ut ur lägenheten när arbetet utförs men om det inte är möjligt så hänvisar vi dem till ett annat rum eller att hålla ett avstånd på minst 2 meter. Vi ringer före vi kommer, även om det är ok att gå in med huvudnyckel. En del av våra medarbetare väljer att använda munskydd och handskar vid besök i lägenheterna. Om vi vid besök märker att någon i hushållet är förkyld, väljer vi att inte gå in. Detta gäller även våra entreprenörer.

KUNDCENTER
  • Kundcenter har stängt för spontana besök. Vi öppnar för dig som ska hämta/lämna in nycklar, skriva kontrakt eller har ett bokat möte. Vi erbjuder handsprit och torkar av alla ytor/utrustning i Kundcenter/kundtoaletter kontinuerligt
  • Vi spritar alla nycklar i ett bad innan de överlämnas till nästa person.

Hallstahem Rapportera olämpligt innehåll

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.