Vad är uppsägningstiden vid dödsfall?

Hallstahem

Kommentarer

  • Det är 1 månads uppsägningstid.
    Ann-Katrin Pettersson
  • Vem kan säga upp en lägenhet när någon avlidit. Personen ifråga har inga nära släktingar.
    Jonas Wennnerhult
  • Hej Jonas!
    Uppsägning görs av dödsboet och behöver ej vara nära anhörig. Finns det fler dödsbodelägare kan fullmakt skrivas till förmån till en person som är företrädare för dödsboet. Finns det ingen anhörig kan ni ta en kontakt med kommunen för att göra en släktutredning.

    För mer detaljerad information och hjälp ring Hallstahems uthyrning på 0220-77 40 02.

    Vänliga hälsningar
    Maria Kumpula
    Maria Kumpula Kundvärd, uthyrning